banner wintergeschenk
Door

Door de bril van Enof: het voorjaarsgeschenk

Ieder jaar geven wij onze klanten en leveranciers altijd twee kleine, inspirerende presentjes. In de zomer een creatieve vorm voor ons jaarverslag, en in het begin van het jaar even een momentje om te laten weten dat we blij zijn met de samenwerkingen die we met hen hebben. Aan de stagiaires de kunst om hier een creatief en persoonlijk presentje van te maken! In deze blog lees je hoe dit tot stand is gekomen.

De briefing

Aukje verscheen met twee dozen vol – veelal roze – creaties. Roze doosjes, brieven, glitters, stempels en andere feestelijke tierlantijntjes: allemaal winter- en voorjaarsgeschenken van de afgelopen jaren. De briefing was begonnen. Na wat voorbeelden te hebben besproken kwamen ook praktische zaken aan bod: welk budget is hieraan gekoppeld, wat is handig planningsgewijs en welke elementen moeten er zeker in terugkomen?

Let’s go!

We startten met een brainstorm voor een concept: een kapstok waar we alle verdere uitwerkingen aan konden hangen. Hierbij hielden we een aantal belangrijke gebeurtenissen in ons achterhoofd, zoals Haboes als onze nieuwe onlinepartner. Met een aardige verzameling aan wintergeschenken die ons voor gingen, betekende dit vooral: lekker ver out of the box denken.

Drie concepten volgden uit de brainstorm: we houden contact, de focus van Enof en door de bril van Enof. Bij alle concepten hebben we gedacht aan een creatieve en/of een persoonlijke insteek die we, met een online toepassing, op verschillende manieren konden invullen. Deze concepten presenteerden we aan Coen en Aukje. Zij kozen voor het laatste concept: door de bril van Enof. Daarna kwam de volgende brainstorm: hoe laten we dit concept leven? Welke middelen willen we hiervoor inzetten, waarmee toveren we een glimlach op het gezicht van onze klant?

En zo gingen er deze week tientallen voorjaarsgeschenken de deur uit. We zijn benieuwd naar alle selfies!

Charlotte, adviseur

Middelen in hun eigen stijl

Diverse middelen en ideeën werden geopperd, enthousiast begroet of subtiel de deur gewezen. Het geschenk nam steeds concretere vormen aan. Door de bril van Enof werd doorvertaald in roze en blauwe brillen, en wel in de vorm van fotoprops! Een fotowedstrijd werd in het leven geroepen, waardoor we ook een online aspect aan het geschenk konden koppelen. Via onze website kunnen klanten hun origineelste foto opsturen. Ook dachten we na over een kaartje met uitleg, een leuke gadget en een verpakking waarin dit allemaal vervoerd kan worden.

Natuurlijk moesten al deze middelen in een bepaalde stijl gegoten worden. Een stijl die zowel Enof als Haboes uitstraalt, met een feestelijke touch. De twee ontwerpers uit het team, Loek en Marjolijn, hebben hier met zijn tweeën hun hoofden over gebogen. Ze maakten een woordweb, gingen daarna ieder met een eigen stijl aan de slag en legden deze voor aan onze art director Judith. We hebben een combinatie van de twee stijlen verder uitgewerkt, voor zowel offline als online.

Knutselen maar!

Er werd voor gewaarschuwd: pas op dat je niet te veel zelf moet knutselen aan het eind. Op de een of andere manier wordt dat altijd een beetje onderschat. Hetzelfde gold helaas voor ons. Een heel aantal dozen werd bezorgd. Drie dozen aan 250 gadgets, een doos met 1.750 fotoprops, 2.000 stokjes, 3 meter aan dubbelzijdig tape, een doos met kaartjes én twee dozen aan enveloppen. De tafel achterin de studio werd tot knutseltafel gebombardeerd. De laatste stageweek stond grotendeels in het teken van knutselen, gepaard met muziek en goede gesprekken. En een mooi resultaat!

Vanaf de laatste week van februari worden de geschenken uitgedeeld bij onze klanten. We zijn benieuwd naar alle selfies die zullen volgen! Ook benieuwd? Klik hier!