11-18-2020

Ronald Heikens

Ronald: daar zit meer achter

Ronald als adviseur bij Enof

In mijn rol als adviseur bij Enof wordt verwacht dat ik met oplossingen kom voor communicatievraagstukken van klanten. Dat is soms best stressvol omdat oplossingen en creativiteit zich niet laten sturen, ondanks deadlines. Toch lukt het (bijna) altijd om samen met mijn collega’s klanten te verrassen met slimme en effectieve communicatieoplossingen. Maar weten collega’s eigenlijk wel dat ik er soms wakker van lig als de deadline dichterbij komt en het idee nog niet goed genoeg is? Gek eigenlijk, dat ik dát niet vertel, maar wel grapjes blijf maken bij het koffieapparaat.

“Voor het vaderschap heb ik geen merkmodel klaarliggen”

Ronald, adviseur

“Voor het vaderschap heb ik geen merkmodel klaarliggen”

Ronald, adviseur

Ronald als vader van een jong gezin

Als vader van 3 jonge jongens (8, 6 en 6 jaar) kom ik geregeld in gekke, hilarische en soms ongemakkelijke situaties terecht. Zoals laatst in de supermarkt: “HE PAPA, DAT IS TOCH ONZE OUDE KAPPER DIE ONS HAAR NIET ZO GOED KAN KNIPPEN ALS ONZE NIEUWE KAPPER!?” Juist. Dan is het gewoon een kwestie van gauw in je boodschappenlijstje duiken en snel doorlopen met die kar.

Maar er zijn ook situaties waar ik echt onzeker van wordt. Want welk advies geef ik mijn zoontje die het liefst elke dag in een roze rokje rondloopt en mij ’s avonds vertelt dat hij daar sinds kort serieus mee wordt gepest?

Of wat kan ik zeggen als mijn ene zoontje alweer een uitnodiging heeft voor een feestje, maar zijn tweelingbroertje wederom beteuterd met lege handen staat. Dat raakt me enorm. En dan heb ik geen werkwijze, merkmodel of communicatiemiddel in de achterzak. Weglachen lukt dan ook niet. Wel een stevige knuffel geven, dat dan weer wel.