Campagne app activatie

RTV Utrecht

RTV Utrecht heeft een App voor alle inwoners van de provincie Utrecht. Waar je nieuws uit jouw buurt het eerst leest, waar je alle radioprogramma’s van RadioM kunt luisteren en videocontent kunt bekijken wanneer het jou uitkomt. Tijd dus om dat wereldkundig te maken! Nou ja, binnen de provincie dus.

De strategie

Hoe maak je een regionale app wereldkundig? We ontwikkelden een propositie die het gebruik van de app logisch maakt op verschillende momenten van de dag. Want met zulke rijke content (van nieuws en video tot spelletjes en muziek) is er voor elk wat wils. Het is ‘de app die dicht bij jou blijft’: voor iedere inwoner van de provincie Utrecht en op elk moment van de dag heeft de RTVU-app betekenis. Dat zie je: we tonen een serie gebruiksmomenten van de RTVU-app. Zo leer je de regionale waarde van de content van de RTVU-app kennen én zie je hoe die van relevant is voor jou!

Opvallende campagne

Samen met RTV Utrecht, BureauJori en SocialBrothers ontwikkelden we de campagne en mediastrategie. De campagne toont de RTVU-app ‘in gebruik’.

De campagne is zichtbaar op de eigen kanalen van RTV Utrecht, DOOH zoals in supermarkten en tankstations in de provincie en via online advertenties.

Om tafel met Radiomakers RTV Utrecht

Daarnaast gingen we met programmamakers van RadioM om tafel om binnen programmering ook meteen relevante haakjes naar de app te maken. Een mooie brede samenwerking dus!

Resultaten

5000+ app downloads

Toewijsbaar aan campagne

Serie van 5

Met belangrijkste rubrieken aan bod van de app

Playstore en Appstore

branded en non-branded ads

Meer werk voor RTV Utrecht

Bekijk ook de video die we eerder maakten voor RTV Utrecht om RadioM en de App te promoten.

Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact
Wil je meer weten over het maken van een opvallende campagne?  Neem dan contact op met onze adviseur Ronald.

De knappe koppen

Aan dit project werkten onder andere…

Meer zien?

Campagne en toolkit

Pensioenfonds BPF Beton