Campagne reality check

Voor pensioenfonds ABP

ABP wilde tijdens de Pensioen3daagse in gesprek met vrouwelijke deelnemers over het onderwerp financiële weerbaarheid van vrouwen. De P3D werd daarmee het startpunt van de ‘Reality Check’-campagne om vrouwen in Nederland bewust te maken van hun eigen financiële positie.

Social campagne

Geloof het of niet: meer dan de helft van de vrouwen laat het regelen van de geldzaken over aan haar partner. Om hen bewuster te maken van hun financiële positie, hebben we een campagneconcept ontwikkeld, met een online communicatiestrategie. Met social influencers, social ads en organische content hebben we de doelgroep een check laten doen op hun geldzaken. Ook kon deze zich online inschrijven voor een gratis training. Het kick-off event i.s.m. Wijzer in geldzaken combineerden we met drie razende reporters die met de doelgroep in gesprek gingen in het land.

Opening P3D met Maxima

Samenwerkingspartners

Dit project hebben we niet alleen gedaan! Onze opdrachtgever was de communicatieafdeling van pensioenuitvoerder APG. We werkten voor de website en de social campagne samen met Social Brothers. De influencers hebben we gekozen samen met Studio InfluenceWomen Inc. was onze partner met inhoudelijke kennis van en toegang tot de doelgroep. En Smart Coaching & Training ontwikkelde de training over geldzaken & carrière voor de vrouwen.

Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van campagnes? Neem dan contact op met Ronald.

Meer zien?

Scherpe keuzes, scherpe positionering

Dit is ALFAM

Hey loser!

Campagne voor gemeente Utrecht