Campagne reality check
Voor pensioenfonds ABP
ABP wilde tijdens de Pensioen3daagse in gesprek met vrouwelijke deelnemers over het onderwerp financiële weerbaarheid van vrouwen. De P3D werd daarmee het startpunt van de ‘Reality Check’-campagne om vrouwen in Nederland bewust te maken van hun eigen financiële positie.
Geldzaken regelen
Geloof het of niet: meer dan de helft van de vrouwen laat het regelen van de geldzaken over aan haar partner. Om hen bewuster te maken van hun financiële positie, hebben we een campagneconcept ontwikkeld, mét een online communicatiestrategie.
De strategie
Met de activerende campagne ‘reality-check!’ riepen we vrouwen op om naar hun eigen financiële situatie te kijken. Hoe? Met behulp van een beïnvloedingsstrategie. We hebben influencers ingezet, met échte verhalen over hun financiële weerbaarheid, twijfels en keuzes. Deze rolden we uit via verschillende landelijke media. Daarnaast ontwikkelden we een online training voor vrouwen die met hun eigen financiële planning aan de slag wilden.
Samenwerkingspartners
Dit project hebben we niet alleen gedaan! Onze opdrachtgever was de communicatieafdeling van pensioenuitvoerder APG. We werkten voor de website en de social campagne samen met Social Brothers. De influencers hebben we gekozen samen met Studio Influence. Women Inc. was onze partner met inhoudelijke kennis van en toegang tot de doelgroep. En Smart Coaching & Training ontwikkelde de training over geldzaken & carrière voor de vrouwen.
Bellen
Mailen
Bezoekje
Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van campagnes? Neem dan contact op met Ronald.
De knappe koppen
Aan dit project werkten onder andere…
Krijn
Entertrainer, improvisator, woordwonder, adviseur a.i.
Cathelijne
Kleurlover, strandjutter, out of the boxdenker, ontwerper
Kristin
Fashionista, wijnliefhebber, ochtendsporter, operationeel manager