Campagne reality check

Voor pensioenfonds ABP

ABP wilde tijdens de Pensioen3daagse in gesprek met vrouwelijke deelnemers over het onderwerp financiële weerbaarheid van vrouwen. De P3D werd daarmee het startpunt van de ‘Reality Check’-campagne om vrouwen in Nederland bewust te maken van hun eigen financiële positie.

Geldzaken regelen

Geloof het of niet: meer dan de helft van de vrouwen laat het regelen van de geldzaken over aan haar partner. Om hen bewuster te maken van hun financiële positie, hebben we een campagneconcept ontwikkeld, mét een online communicatiestrategie.

De strategie

Met de activerende campagne ‘reality-check!’ riepen we vrouwen op om naar hun eigen financiële situatie te kijken. Hoe? Met behulp van een beïnvloedingsstrategie. We hebben influencers ingezet, met échte verhalen over hun financiële weerbaarheid, twijfels en keuzes. Deze rolden we uit via verschillende landelijke media. Daarnaast ontwikkelden we een online training voor vrouwen die met hun eigen financiële planning aan de slag wilden.

Opening P3D met Maxima

Samenwerkingspartners

Dit project hebben we niet alleen gedaan! Onze opdrachtgever was de communicatieafdeling van pensioenuitvoerder APG. We werkten voor de website en de social campagne samen met Social Brothers. De influencers hebben we gekozen samen met Studio InfluenceWomen Inc. was onze partner met inhoudelijke kennis van en toegang tot de doelgroep. En Smart Coaching & Training ontwikkelde de training over geldzaken & carrière voor de vrouwen.

Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van campagnes? Neem dan contact op met Ronald.

De knappe koppen

Aan dit project werkten onder andere…

Meer zien?

Campagne nieuwe dienstregeling

NS

Campagne straatintimidatie

Gemeente Utrecht