HEY LOSER

Campagne voor gemeente Utrecht

Ja, da’s lekker binnenkomen, he? Als gemeente Utrecht je vraagt om een campagne te bedenken tegen straatintimidatie, dan werken lieve woordjes nou eenmaal niet. En het bleef niet bij ‘loser’.

Lieve woordjes werken niet

Straatintimidatie is een groot probleem, want 80% van de vrouwen in grote steden wordt met regelmaat geïntimideerd. Schokkende cijfers waar de gemeente echt wat aan wil doen. Na een spannende pitch waarbij de beste ideeën van de vijf bureaus die voor de gemeente werken werden gepresenteerd, werd de onze gekozen. Ons voorstel? Hey, loser! Waarmee we direct de doelgroep die voor het probleem zorgt aanspreken om te stoppen met intimideren. En met als secundair doel de slachtoffers van straatintimidatie oproepen om melding te doen als ze zijn lastiggevallen.

Viral met een guerilla-actie

Het hoogtepunt van de campagne was een guerilla-actie waarmee we in hartje Utrecht met een actrice juist mannen aanspraken om te laten ervaren hoe het is om aangesproken te worden op een vervelende, intimiderende manier. Het werd opgepikt door de landelijke media. Ondanks dat het onderwerp absoluut niet leuk is, vinden we het supertof dat er op die manier meer aandacht voor het onderwerp kwam.

Crossmediale aanpak

Samen met de gemeente hebben we het crossmediaal aangepakt. Met abri’s en posters door de hele stad, een socialmediacampagne, en een video met voice-over en een persoonlijke oproep van burgemeester Sharon Dijksma.

Video van de guerilla-actie

“Echt een gewaagde dadergerichte campagne met impact. Het is door veel verschillende media opgepikt.”

Ronald, adviseur

“Echt een gewaagde dadergerichte campagne met impact. Het is door veel verschillende media opgepikt.”

Ronald, adviseur

Bellen
mailen
bezoekje

Contact
Wil je meer weten over het maken van een opvallende campagne? Neem contact op met Ronald.

Meer zien?

Scherpe keuzes, scherpe positionering

Dit is ALFAM

Het redesign van Mijnpensioenoverzicht.nl

Stichting Pensioenregister