
Utrecht heeft jou nodig!
Employer branding voor gemeente Utrecht
Krapte op de arbeidsmarkt is overal. Het is steeds belangrijker om jezelf neer te zetten als sterke werkgever om potentieel personeel aan te trekken. Ook bij gemeente Utrecht speelt de krapte, terwijl de stad blijft groeien. We hielpen de gemeente met het opzetten van zijn werkgeversmerk en de arbeidsmarktcommunicatie.
Informatie van de bron
Tijdens verschillende miniworkshops gaven 25 ambtenaren uit verschillende vakgebieden ons de broodnodige informatie. Want wie anders dan de medewerkers zelf kon ons alles vertellen over werken bij gemeente Utrecht; wat maakt het werk daar zo bijzonder en anders dan bij andere gemeentes?

Van kernverhaal en EVP naar campagneregel
Hun input was de basis voor het kernverhaal en de Employer Value Proposition (de belofte die je aan je – potentiële – werknemers doet). Deze schreven wij en dienden als basis voor de daaropvolgende wervingscampagne. Een belangrijk onderdeel hiervan zijn bijvoorbeeld de trots die medewerkers voelen voor de stad en de ambitieuze projecten binnen Utrecht. Dit kwam dan ook samen in het campagneconcept. We brachten samen de opvallendste projecten in kaart en ontwikkelden de campagneregel: Utrecht heeft jou nodig!


Campagne: Utrecht heeft jou nodig!
In de campagne staan de grote projecten van de snelst groeiende stad van Nederland in de spotlight. We doen een appel op iedereen die wat met Utrecht heeft. We trapten de campagne af met deze opvallende campagnefilm:
Overal aanwezig: paid en owned media
In de bijbehorende socialmediacampagne richtten we ons op drie moeilijk vervulbare vacatures. De totale campagne omvatte middelen verspreid over paid en owned media en print en online. Met posters, narrowcasting, een photobooth, freecards, visitekaartjes en nog veel meer.

Keiharde cijfers



Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen als het gaat om strategie en positionering? Neem dan contact op met onze adviseur Ronald.