Slim, ik doet het!

Campagne voor gemeente Utrecht

Hoe neem je als gemeente Utrecht bewoners mee in de energietransitie? Met ‘Slim, ik doe het!’ ontwikkelden we een campagne die bewoners te stimuleert zélf aan de slag te gaan met energiebesparing.

Grote stappen zetten

De gemeente Utrecht heeft de komende jaren een enorme opgave richting de energietransitie. Logisch dus dat ze haar bewoners wil stimuleren om zelf stappen te zetten. En dan niet alleen kleine stapjes zoals een ledlamp, maar juist grotere stappen zoals je huis isoleren of zonnepanelen plaatsen. Na de vraag van de gemeente om hier een campagne voor te bedenken, kwamen we al snel op ‘Slim, ik doe het!’. Deze pay-off sluit namelijk goed aan bij Jouwhuisslimmer.nl, het platform over energiebesparing waar de campagne naar moest verwijzen.

Brede aanpak

We hebben een brede campagne ontwikkeld over vier onderwerpen: elektrisch koken, isolatie, warmtepomp en zonnepanelen. Hierbij zetten we in op verschillende socialkanalen en vier weken lang hingen er 50 abri’s verspreid door de hele stad. Tof om in ons eigen Utrecht zo zichtbaar onze campagne te zien hangen! We hebben hiervoor echte Utrechters geïnterviewd en gefotografeerd en er is content voor de website gemaakt.

“Tof om op deze manier bij te kunnen dragen aan de energietransitie!”

Judith, art director/adviseur

“Tof om op deze manier bij te kunnen dragen aan de energietransitie!”

Judith, art director/adviseur

Draaien voor duurzaamheid

Voor extra aandacht regelden we een opvallende activatie. Een rad van fortuin: ‘Utrecht draait door’. Op een bakfiets. Met duurzame prijzen! Het rad stond samen met andere kramen van de klimaatkermis op verschillende markten in de stad, om zo aandacht te vragen voor energie besparen.

Bellen
mailen
bezoekje

Contact
Wil je meer weten over het maken van een opvallende campagne? Neem contact op met Judith.

Meer zien?

Scherpe keuzes, scherpe positionering

Dit is ALFAM

Hey loser!

Campagne voor gemeente Utrecht