header-hallo-collega
Loyalis

Interne campagne veranderprogramma ‘Hallo collega!’

Loyalis zit midden in een verandertraject. Het doel van het traject: een hogere medewerkers- en klanttevredenheid en een versteviging het merk Loyalis. Zo zijn vanuit verschillende afdelingen veel verschillende interne projecten opgestart om dit te realiseren. 

Hallo Collega!

Maar hoe zorg je ervoor dat deze projecten zichtbaar zijn? En hoe betrek je de rest van de organisatie hierbij? Aan ons de vraag om een opvallende interne campagne te ontwikkelen die als kapstok dient voor al deze projecten inclusief opvallende lancering, om medewerkers te informeren en te betrekken bij de verschillende deelprojecten van dit programma.

We ontwikkelden het programma ‘Hallo Collega!’, met een eigen visuele identiteit en met verschillende faseringen en middelen, aangepast op de voortgang van de projecten (“Hallo Collega, we gaan er wat aan doen”, “Hallo Collega, we zijn goed op weg” en “Hallo Collega, wij zijn Loyalis!”).

Kick-off programma

Voor de grote lancering van het programma hebben we samen met Loyalis een informatiemarkt ontwikkeld bij de ingang van het hoofdkantoor. Hier konden de teamleden van de veranderprojecten aan collega’s laten zien welke Agile verbeterprojecten er lopen en aangeven waar ze de hulp konden gebruiken. De markt bestond uit volledig ingerichte marktkramen in de stijl van ‘Hallo Collega!’, inclusief posters met daarop de teamleden van dat project, met daarop prikkelende stellingen en vragen. Ook lanceerden we een intern magazine voor medewerkers, hebben we geholpen met trainingsmiddelen en maakten we online middelen waar de status van de ontwikkelprojecten op te volgen waren.

Wil je meer weten over dit project?

Zoek dan contact met Ronald.
Stuur een mailtje naar ronald@enof.nl
of bel 06-48276518.

Aan dit project werkten deze enoffers:

Wil je ons leren kennen?
Klik op de foto`s