header-ns
NS

Interne campagne ‘Spitsmijden’ en de spoordeelwinkel

Sinds januari 2017 verzorgen wij de grafische vormgeving en DTP+ diensten voor NS. Naast het vormgeven van allerlei presentaties, poster, brochures, flyers, banners en infographics, valt binnen de scope van deze aanbesteding ook dat we af en toe campagneconcepten mogen bedenken. Hieronder twee voorbeelden, eentje voor intern en eentje voor extern.

Interne campagne: Spitsmijden

Het hoofdkantoor van de NS, gevestigd vlakbij Utrecht Centraal, telt duizenden werknemers. Om de doorloop tijdens de spits aan te pakken, besloot de NS een interne campagne te starten om werknemers te stimuleren buiten de spits van en naar het hoofdkantoor te reizen. Wij hebben meegewerkt aan deze interne campagne, ‘Spitsmijden’ genaamd, die onder de slogan ‘Laat de drukte aan je voorbij gaan’ de aandacht van de medewerkers vroeg. Dit gebeurde onder andere met posters, banners en narrowcasting. De foto’s die hierbij hoorden zijn ook door ons gemaakt.

 

Overal en Ergens: de spoordeelwinkel

De spoordeelwinkel is een verkoopplatform van de NS. Reizigers kunnen hier voordelig treinkaartjes aanschaffen in combinatie met een uitje. Eens in de zoveel tijd wordt er een thema aan gehangen: zo konden reizigers deze zomer onder het motto ‘dieren spotten’ een treinkaartje in combinatie met een entree van verschillende dierentuinen aanschaffen. Om deze actie bij de doelgroep bekend te maken hebben we HTML-banners ontworpen, die door middel van een online campagne zo effectief mogelijk zijn ingezet. Ook hebben wij hier een YouTubefilmpje voor ontwikkeld die bijna een miljoen keer bekeken is!

Wil je meer weten over dit project?

Zoek dan contact met Aukje.
Stuur een mailtje naar aukje@enof.nl
of bel 06-10748507.

Aan dit project werkten deze enoffers:

Wil je ons leren kennen?
Klik op de foto`s