
Een boost voor de wervingscampagne
A. Roland Holst College
Een succesvolle wervingscampagne bestaande uit een kernverhaal, om zowel leerlingen als ouders duidelijk te maken wat deze school nou precies zo uniek maakt, en heel veel vette middelen. Dit is onze campagne voor het A. Roland Holst College.

Het kernverhaal als basis
Om het aantal aanmeldingen van nieuwe leerlingen een flinke boost te geven, ontwikkelden we een wervingscampagne voor het A. Roland Holst College in Hilversum. En omdat een wervingscampagne een verhaal, een reden moet hebben, schreven we het kernverhaal om zowel leerlingen als ouders duidelijk te maken wat deze school nou precies zo uniek maakt.
Andere focus dan concurrenten
In tegenstelling tot concurrenten in de directe omgeving, richt het ARHC zich minder op het einddiploma met excellente cijfers. Nee, de focus ligt op het uitdagen van individuele leerlingen. Omdat je een 10 voelen belangrijker is dan een 10 halen. Het kernverhaal kreeg de logische campagneregel ‘De meest uitdagende school van Hilversum’.
De mooie video die we in samenwerking met videopartner Sausmakers maakten
Resultaten



Uitrol van de campagne
Dat was pas het begin. Want het was natuurlijk niet klaar na het opstellen van het kernverhaal en de campagneregel. We verzorgden ook een high-end corporate video en meerdere korte video’s van leerlingen en ouders over uitdagend onderwijs samen met Sausmakers. Daaromheen bedachten we een socialmediacampagne voor ouders, TikTok challenges door en voor leerlingen, én we maakten een heel pakket aan wervingsmaterialen zoals brochures en posters, inclusief nieuw beeldmateriaal voor leerlingen en ouders.
Resultaat
Werkte de aanpak? Jazeker! De dalende trend van aanmeldingen is omgezet naar groei, met in het eerste jaar 40 nieuwe leerlingen.



Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen als het gaat om wervingscampagnes? Neem dan contact op met onze adviseur Ronald.
Deze Enoffers werkten eraan


Ronald
Muzikant, concreetmaker, sporter, strategy director


Kristin
Fashionista, wijnliefhebber, ochtendsporter, operationeel manager


Thiske
WannaB&B’er, berggeit, biker, lead designer


Cathelijne
Kleurlover, strandjutter, out of the boxdenker, ontwerper