Merkstrategie en positionering

Een sterke positionering geeft energie, biedt richting en bewaakt eigenheid en authenticiteit. Bij Enof helpen we je op een pragmatische en leuke manier aan een sterke basis!

Terug naar de kern

We starten bij Enof altijd met deskresearch. Daarna gaan we met jou in één of meerdere energieke werksessies terug naar de kern op zoek naar de persoonlijkheid van jouw organisatie. We formuleren antwoorden op vragen als: waar zijn onze drijfveren, wat is onze overtuiging en welke belofte kunnen we waarmaken? Dat doen we aan de hand van interactieve werkvormen. Waar nodig vullen we het na de sessie aan met externe interviews of een online scan waarna we het plaatje compleet hebben. We leveren een merkprofiel voor je op inclusief een aansprekend en kloppend kernverhaal.

Ok, en dan?

Vervolgens is het zaak jouw merkkarakter consistent door te voeren en daaraan vast te houden. Wat betekent dat voor de symboliek zoals huisstijl of beeldtaal, in communicatie én gedrag? Dat gaat dus verder dan woorden en beelden. Je moet het ook vóelen. Wij helpen je daarom aan een pragmatisch plan om deze aangescherpte koers echt waar te maken. Op korte termijn maar ook naar de toekomst toe.

Klaar voor de toekomst!

30 Enoffers zijn vervolgens inzetbaar om jouw organisatie klaar voor de toekomst te maken vanuit die kernpositionering. Denk aan het ontwikkelen van een stevige huisstijl, een effectieve (interne) campagne, een rijke contentstrategie of gewoon strakke middelen zoals een nieuwe website of corporate video die jaren mee kunnen. Wij zijn er klaar voor!

“Mensen houden niet van allemansvrienden. Ook niet van kleurloze organisaties die niet durven te kiezen.”

Ronald, strategy director

“Mensen houden niet van allemansvrienden. Ook niet van kleurloze organisaties die niet durven te kiezen.”

Ronald, strategy director