02-02-2024

Celia Lapoutre

Enof lanceert: Enof spot

Inhakers zijn één van de meest originele manieren om je creativiteitsspier te prikkelen en te blijven ontwikkelen. En ze werken! Zo gingen er de laatste maanden verschillende inhakers viral. Denk aan de socialpost van Hema, over “Waarom iets crom maken wat recht is?” rondom de crompouce hype of de ijzersterke inhakers van Albert Heijn. Deze virals bleven binnen onze studio zeker niet onopgemerkt. Ze hebben ons aan het denken gezet…

Wat nou als wij dit ook doen? Wat als wij het nieuws qua ontwikkelingen, opvallendheden en potentiële inhakers in de gaten houden en vanuit daar een mooie (re)actie maken? Vanuit die gedachte ontstond ons nieuwe project: Enof Spot! Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

De inhaker van Sanquin

Er zijn al ontelbaar veel verschillende inhakers bedacht. Maar vooral bij het meest recente voorbeeld van Sanquin keken wij vol bewondering mee. De medewerkers van Sanquin keken verbaasd op bij het zien van de nieuwe huisstijl van het telecombedrijf Odido. Die lijkt namelijk verdacht veel op die van henzelf. En dat resulteerde in een scherpe inhaker. Hóe vet is dat? Het bericht ging viraal en had een enorm bereik door het adrem schakelen van Sanquin.

Enof Spot!

En precies dat willen wij ook! Met het project Enof Spot staan we open voor nieuwe ideeën. Maar deze keer doen we het nét even anders. De Enoffers krijgen vrij spel en mogen inhakers uitkiezen zonder kaders vanuit een organisatie. Daarmee wordt niet alleen het werkplezier van de Enoffers gestimuleerd, maar wordt ook creativiteit bevorderd die gunstig is voor zowel ontwerp, advies en de klanten!

Elke twee weken plannen we een interne brainstorm in over een gekozen onderwerp. We starten met een fictief concept. Eén van onze ontwerpers gaat daarna gelijk aan de slag en aan het einde van de dag bepalen we: is dit vet? Heeft dit meer liefde nodig? Of gaat dit concept nooit het daglicht zien? In alle gevallen bereiken we één ding: we hebben out-of-the-box gedacht. En laat dát nou juist een belangrijk ingrediënt zijn voor een creatief communicatiebureau.

Cliffhanger
We hebben de eerste sessie gehad en dat gaf enorm veel energie. Benieuwd naar onze eerste uitwerking? Houd dan onze socials en website volgende week goed in de gaten, we staan te trappelen om het je te laten zien.