Van branding tot middelen

De 6 pensioenbeloften van SPW

Pensioenfonds SPW vroeg ons om hen te helpen met de branding (in woord en beeld) van hun 6 pensioenbeloften. SPW heeft dit in het leven geroepen om een betrokken en persoonlijke verbinding aan te gaan met hun deelnemers. Deze pensioenbeloften geven echt vertrouwen als het aansluit op wat deelnemers belangrijk vinden en op wat zij als meerwaarde zien.

Branding in 3 sprints

Door expliciet uit te spreken wat deelnemers mogen verwachten van hun eigen pensioenfonds en hoe SPW hier elke dag aan werkt, wil SPW het vertrouwen verder laten groeien.

De teams van Enof en SPW hebben gezamenlijk in drie sprints de campagne tot en met de lancering bedacht en ontwikkeld. In de eerste sprint hebben we de brand story van SPW met de 6 pensioenbeloften uiteengezet. Daarna zijn we gaan werken aan het visuele concept. Zowel binnen de huisstijl als voor de interne en externe campagne hebben we passende ontwerpen bedacht. Tenslotte is een marketingcommunicatieplan opgesteld, op basis daarvan hebben we de stijl toegepast op een groot aantal communicatiemiddelen.

Uitwerking naar allerlei middelen

Het resultaat mag er zijn! Zo hebben we gedurende de korte doorlooptijd onder andere een brand story, schrijfwijzer, visueel concept, marketingcommunicatieplan, een werkboek voor medewerkers, een manifest, een animatie voor op de website, fotografie en banieren gemaakt.

Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen als het gaat om strategie en positionering? Neem dan contact op met onze adviseur Ronald.

Meer zien?

Scherpe keuzes, scherpe positionering

Dit is ALFAM

Hey loser!

Campagne voor gemeente Utrecht