Visuele identiteit

Past de visuele identiteit van jouw organisatie nog wel bij de merkidentiteit? Wij nemen het graag onder de loep. Vervolgens vertalen we het karakter van de organisatie door naar een kloppende stijl, die naadloos aansluit op je positionering. Dat zie je, en dat voel je.

Klopt het met wie je bent?

De visuele identiteit bestaat uit de zichtbare aspecten van je merk. Het is je gezicht naar buiten toe en het zorgt ervoor dat mensen je herkennen. Het is dus belangrijk dat dit klopt met wie je bent als organisatie. Zijn je kernwaarden veranderd? Is je aanbod veranderd? Of is je huisstijl gewoon een tikkie ouderwets? Allemaal goede redenen om een nieuwe visuele identiteit te laten ontwikkelen.

Visuele briefing

Projecten waar we trots op zijn

Scherpe keuzes, scherpe positionering

Dit is ALFAM

Hey loser!

Campagne voor gemeente Utrecht

Het redesign van Mijnpensioenoverzicht.nl

Stichting Pensioenregister

Van branding tot middelen

De 6 pensioenbeloften van SPW

Campagne Reality Check

Voor pensioenfonds ABP

Van huisstijl tot AMC-campagne

Frisse stijl voor Performation

Ruimte binnen de stijl

Wij ontwikkelen stijlen waarmee je gezien wilt worden. We zorgen ook meteen voor een consistente doorvertaling, zodat alle middelen dezelfde sfeer ademen. Ook is het belangrijk om binnen een huisstijl voldoende bewegingsvrijheid over te laten. Zodat er in de toekomst bijvoorbeeld ruimte is om mooie en opvallende campagnes te maken, die ook goed binnen de stijl passen.

Toegankelijk voor iedereen

Als je wilt, regelen we natuurlijk ook dat de nieuwe visuele identiteit webrichtlijnen-proof is. Dat betekent dat de stijl toegankelijk is voor iedereen, dus ook voor mensen met een functie­beperking. Dat doen we onder andere door de kleurcontrasten en typografie te optimaliseren.

 

“Steeds weer een nieuwe wereld induiken, dat vind ik het leukst!”

Judith, Art Diretor

“Steeds weer een nieuwe wereld induiken, dat vind ik het leukst!”

Judith, Art Diretor

Onze werkwijze

Een pragmatische aanpak, korte lijnen en verrassende oplossingen? Bij ons ben je aan het goede adres.

Wie ben je: we starten met de basis: de positionering en het vaststellen van je kernwaarden.

Stijlsessie: tijd om lading te geven aan jullie kernwaarden. Daar gaan we samen mee aan de slag in een creatieve stijlsessie. Met die input gaan onze ontwerpers aan het werk.

Conceptpresentatie: we presenteren twee echt verschillende concepten voor de nieuwe stijl. Aan jou de mooie taak om de knoop door te hakken! Welke wordt het?

Uitwerking: nu jullie een keuze gemaakt hebben, werken we één concept uit naar een volwaardige visuele identiteit. Met onder andere een logo, typografie, vormentaal, beeldconcept en iconenstijl.

Styleguide: we leggen de stijl en alle regels die daarbij horen vast in een styleguide. Zo kan de stijl altijd consistent doorgevoerd worden. Dat gaan we dan natuurlijk ook doen: aan de slag met de doorvertaling in jullie middelen.

Eerder werkten we aan we visuele identiteiten voor:

Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen als het gaat om je visuele identiteit? Neem dan contact op met adviseur en art director Judith.