Arbeidsmarktcommunicatie

Hoe zorg je ervoor dat die ideale collega voor jouw organisatie kiest en niet voor de concurrent? Met slimme arbeidsmarktcommunicatie! Wij helpen je met het versterken van je employer brand.

Sterk werkgeversmerk

Goede medewerkers zijn onmisbaar voor je organisatie, die wil je naar binnen hengelen! Daar komt employer branding om de hoek kijken. Een sterk werkgeversmerk presenteert zich als goede werkgever, en is daarin ook nog onderscheidend. Want er zijn meer kapers op de kust, dus natuurlijk wil je ook opvallen tussen de concurrenten.

Werksessie

Jouw organisatie op de kaart

Mooi gezegd, nu nog mooi gedaan. Heb jij hulp nodig om jouw employer brand te versterken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Samen gaan we op zoek naar wat (potentiële) medewerkers nu echt beweegt en raakt, zodat we de juiste kandidaten voor jou aanspreken. En we zetten jouw organisatie op de kaart. Want wat hebben jullie eigenlijk te bieden, los van salaris? Lees hier alvast 5 tips van Ronald voor effectieve arbeidsmarktcommunicatie.

“We gaan samen op zoek naar het echte verhaal, verteld door eigen medewerkers. Geen loze reclamepraatjes dus.”

Ronald, adviseur

“We gaan samen op zoek naar het echte verhaal, verteld door eigen medewerkers. Geen loze reclamepraatjes dus.”

Ronald, adviseur

Onze route naar een sterk werkgeversmerk

Een pragmatische aanpak, korte lijnen en verrassende oplossingen? Bij ons ben je aan het goede adres.

1. Analyse en advies

Een duidelijke positionering vormt de basis voor een sterk werkgeversmerk. Aan de bak dus! Daarom starten we met een interactieve werksessie waarin we de belangrijkste zaken uitdiepen. Dit doen we met medewerkers, zij kunnen immers het beste het verhaal vertellen! Samen bepalen we wie jullie zoeken en wat deze persoon beweegt om te solliciteren en maken hiervan een duidelijke omschrijving. Om jouw ideale werknemers te vinden, formuleren we wat jij te bieden hebt als werkgever (de belofte) en hoe je dit waarmaakt (de ervaring). We kijken ook kritisch óf je dit waar kunt maken. Nog niet? Dan kunnen wij je helpen bij het nodige werk aan de winkel. Vervolgens ontwikkelen we een sterke EVP en waar nodig een eigen TVP of JVP.

Laat ons die afkortingen even uitleggen:

  • EVP (Employer Value Proposition): het totaalpakket aan voordelen en waarde die werknemers kunnen verwachten. Dit gaat over talent aantrekken, behouden, en motiveren voor de organisatie als geheel.
  • TVP (Team Value Proposition): het pakket aan voordelen en waardne die werknemers kunnen verwachten binnen specifieke teams of afdelingen. Denk hierbij aan een unieke teamcultuur, fijne samenwerking of persoonlijke ontwikkeling.
  • JVP (Job Value Proposition): nog specifieker, dit gaat om de voordelen en waarden die werknemers kunnen verwachten bínnen een functie. Denk aan verantwoordelijkheden, doorgroeimogelijkheden of een fijne werkomgeving.

2. Strategie en concept

W bepalen de strategie en ontwikkelen het campagneconcept. Wij geloven in een gefaseerde aanpak van de strategie. Iemand die nog nooit van je organisatie heeft gehoord, gaat minder snel over tot actie. Iedere fase vraagt dus om een andere boodschap: van verleiden tot actie.

3. Creatie en realisatie

Passend bij de campagnestrategie en het concept, ontwikkelen we een creatieve middelenmix (online/offline) en een uitvoeringskalender. Zo zorgen we voor optimale zichtbaarheid van de campagne en verhoogde kans op instroom.

4. Monitoren en bijsturen

Terwijl de campagne loopt, meten we de resultaten. Zo kunnen we bijsturen als het nodig is. Uiteindelijk gaat het er ook om dat je werknemers aan je bindt, daarom monitoren we naast het resultaat van de sollicitaties ook of jouw nieuwe medewerkers door hun proefperiode komen.

Eerder maakten we mooie AMC-campagnes voor:

Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact

Wil je meer weten over arbeidsmarktcommunicatie en wervingscampagnes? Neem dan contact op met adviseur Ronald.