Arbeidsmarktcommunicatie

Hoe zorg je ervoor dat die ideale collega voor jouw organisatie kiest en niet voor de concurrent? Met slimme arbeidsmarktcommunicatie helpen wij je met het versterken van je employer brand.

Sterk werkgeversmerk

Goede medewerkers zijn onmisbaar voor je organisatie, die wil je naar binnen hengelen! Daar komt employer branding om de hoek kijken. Een sterk werkgeversmerk presenteert zich als goede werkgever, en is daarin ook nog onderscheidend. Want er zijn meer kapers op de kust, dus natuurlijk wil je ook opvallen tussen de concurrenten.

Projecten waar we trots op zijn

Scherpe keuzes, scherpe positionering

Dit is ALFAM

Hey loser!

Campagne voor gemeente Utrecht

Het redesign van Mijnpensioenoverzicht.nl

Stichting Pensioenregister

Van branding tot middelen

De 6 pensioenbeloften van SPW

Campagne Reality Check

Voor pensioenfonds ABP

Van huisstijl tot AMC-campagne

Frisse stijl voor Performation

Jouw organisatie op de kaart

Mooi gezegd, nu nog mooi gedaan. Heb jij hulp nodig om jouw employer brand te versterken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Samen gaan we op zoek naar wat (potentiƫle) medewerkers nu echt beweegt en raakt, zodat we de juiste kandidaten voor jou aanspreken. En we zetten jouw organisatie op de kaart. Want wat hebben jullie eigenlijk te bieden, los van salaris?

“We gaan samen op zoek naar het echte verhaal, verteld door eigen medewerkers. Geen loze reclamepraatjes dus.”

Ronald, adviseur

“We gaan samen op zoek naar het echte verhaal, verteld door eigen medewerkers. Geen loze reclamepraatjes dus.”

Ronald, adviseur

Onze werkwijze

Een pragmatische aanpak, korte lijnen en verrassende oplossingen? Bij ons ben je aan het goede adres.

Analyse en advies: een duidelijke positionering vormt de basis voor een sterk werkgeversmerk, aan de bak dus! Daarom starten we met een interactieve werksessie waarin we de belangrijkste zaken uitdiepen. Samen bepalen we wie jullie zoeken en wat hem of haar beweegt om te solliciteren. Om jouw ideale werknemers te vinden, formuleren we wat jij te bieden hebt als werkgever (de belofte) en hoe je dit waarmaakt (de ervaring).

Strategie en concept: we bepalen de strategie en ontwikkelen het campagneconcept. Wij geloven in een gefaseerde aanpak van de strategie. Iemand die nog nooit van je organisatie heeft gehoord, gaat minder snel over tot actie. Iedere fase vraagt dus om een andere boodschap: van verleiden tot actie.

Creatie en realisatie: passend bij de campagnestrategie en het concept, ontwikkelen we een creatieve middelenmix (online/offline) en een uitvoeringskalender. Zo zorgen we voor optimale zichtbaarheid van de campagne en verhoogde kans op instroom.

Monitoren en bijsturen: terwijl de campagne loopt, meten we de resultaten. Zo kunnen we bijsturen als het nodig is. Uiteindelijk gaat het er ook om dat je werknemers aan je bindt, daarom monitoren we naast het resultaat van de sollicitaties ook of jouw nieuwe medewerkers door hun proefperiode komen.

Eerder maakten we mooie AMC-campagnes voor:

Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact

Wil je meer weten over arbeidsmarktcommunicatie en wervingscampagnes? Neem dan contact op met adviseur Ronald.